Jobbig tid....

..... Den här veckan är en jobbig vecka. I år är den jobbigare än i fjol. Tror det beror på att jag är åter tillbaka på den plats jag fick beskedet. Jag gör åter samma saker som jag gjorde just det året. Stressar på jobbet för att allt ska vara klart innan jul. idag har vi haft pysseldag bl.a. (Just den dagen vi fick beskedet)
Vad är det då jag tänker på. Jo; för fyra år sedan
I måndags- fick vi beskedet att barnet jag bar i min mage var dött. En liten tös som dödförklarades i vecka 25.
I går för fyra år sedan- vakumdagen. Vi/jag bara väntade att få föda. Vi var på sjukhuset och gjorde/tog en massa prover.
Idag för fyra år sedan föddes vår lilla ängel Ebba.

Det känns konstigt att känna denna sorg jag känner i år (sitter med tårarna i ögonen när jag skriver) Ebba var en individ vi aldrig fick uppleva i livet. Ändå är hon oss så saknad...... Sedan kommer nästa konstiga känsla, fundering. Om nu Ebba överlevt svininfluensan, då hade ju aldrig denna fantastiska individ som Melker funnits..... Många konstiga tankar som snurrar runt.

Nu blickar vi framåt med ett härligtbjullov inom räckhåll och sedan nya utmaningar i livet :-)

Kommentarer
Postat av: Frida

Visst är det märkligt att vissa år är jobbigare än andra. Kristoffers dödsdag upplevs så olika från år till år men tillåt dig vara så ledsen du vill och behöver.

Kramar

Svar: Tack!
erikasdrommar.blogg.se

2013-12-19 @ 13:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0